Ondersteuning

Welkom bij Bouwbinder

Beste bezoeker/ gebruiker, allereerst heet Bouwbinder u van harte welkom op de site. Bouwbinder is een platform voor marktpartijen die actief zijn in de bouw of de toelevering van de bouw. Ook serieuze particuliere klussers hebben hun eigen gebied waar zij actief kunnen zijn op de site van Bouwbinder.

U kunt adverteren op deze site, maar ook contact leggen met partijen die geadverteerd hebben. De site is uitsluitend bedoeld voor bouwmaterialen en daaraan gerelateerde producten. Gekozen is door Bouwbinder voor specialisatie, zodat de gebruiker niet "verdrinkt" in een veelheid aan producten die niets met elkaar te maken hebben. Bouwbinder hoopt dat u veel gemak, prijsvoordeel, goede verkopen heeft en mooie aankopen zult doen.

Hoe zorgt Bouwbinder dat partijen de site bezoeken?

Bouwbinder heeft een bestand van vele duizenden bedrijven die actief, niet alleen via internet, maar ook persoonlijk en met andere media benaderd worden. Bij deze contacten wordt promotie gemaakt voor de site en worden particulieren en bedrijven uitgenodigd de site te bezoeken. Gegarandeerd wordt uw advertentie door vele professionals en desgewenst particulieren gezien en afhankelijk van het productaanbod dat u hebt zult u respons krijgen op uw advertentie.

Voor welke doelgroepen is deze site bedoeld?

Bouwbinder heeft de volgende doelgroepen gedefinieerd:

  • Bouwondernemingen
  • Fabrikanten
  • Handelsondernemingen
  • Particulieren


Deze marktpartijen kunnen hun overschotten, winkeldochters, actiematige verkopen, of standaard aantrekkelijk geprijsde producten op Bouwbinder onder de aandacht brengen bij één der andere doelgroepen. Ook bouwmaterialen die gebruikt zijn of welke lichte schade hebben vinden wellicht een nieuwe eigenaar via Bouwbinder.

Het is belangrijk dat u concreet één of meer producten of diensten aanbiedt, Bouwbinder is niet bedoeld voor bedrijfspromotie. Voor bedrijfspromotie zijn er banners beschikbaar, ook in premiumadvertenties mag bedrijfspromotie gedaan worden. Het is de bedoeling dat alle  advertenties uitsluitend bouwgericht zijn. De rubrieksadvertenties, banners en premiumadvertenties zijn dus alleen bedoeld voor bouwgerelateerde adverteerders. Bouwbinder specialiseert zich hierin, omdat Bouwbinder meent dat specialisatie een onderdeel is van de kracht van de site.

Welke advertenties zijn er?

Bouwbinder heeft standaard rubrieksadvertenties die voor een periode van 4 weken gratis zijn. Dit type advertentie wordt voor minimaal 4 weken geplaatst en heeft een maximale duur van 52 weken (1 jaar). De rubrieksadvertentie plaatst u zelf wanneer u ingelogd bent. U kunt deze ook wijzigen wanneer u dit wenst. Wanneer u een rubrieksadvertentie plaatst komt deze automatisch bovenaan in de rubriek te staan.

Dan zijn er de premiumadvertenties, deze advertenties staan in de categorie die toepasselijk is op de activiteiten van de adverteerder. Deze advertentie wordt geplaatst voor de duur van minimaal 52 weken (1 jaar). Deze advertentie kan tussentijds door de adverteerder zelf gewijzigd worden. Dus bij wisselende acties of voorraadoverschotten kan deze naar eigen behoefte aangepast worden. Deze advertentie maakt u zelf, en deze wijzigt u ook zonder tussenkomst van Bouwbinder.

Tot slot kennen we banners, in dit type advertentie wordt desgewenst het bedrijfslogo van de adverteerder geplaatst. Ook is hier een koppeling naar de website van de adverteerder te plaatsen, waarmee de bezoeker naar de website van de adverteerder geleid wordt. Om een banner te plaatsen kunt u via de site contact met Bouwbinder leggen, waarna wij na toezending van de gegevens per e-mail uw banner opmaken. Hier zijn naast uw logo ook teksten toe te voegen aan de banner, dit al naar gelang uw behoefte.

Voordat uw advertentie verloopt krijgt u automatisch een melding van Bouwbinder, waarop u kunt beslissen de advertentie te verlengen.

Waarom betalen voor een advertentie?

Bouwbinder is voor de basis rubrieksadvertentie voor een periode van 4 weken gratis. Wanneer u langer promotie wilt voeren voor uw product(en) of wanneer u actief de potentiële kopers van uw product(en) wilt benaderen dan betaalt u een geringe vergoeding. Wanneer u uw advertentie plaatst en u komt in het laatste scherm dan wijzen de mogelijkheden voor zich, kiest u een rubrieksadvertentie voor 4 weken dan betaalt u niets, wilt u meer opties gebruiken dan kunt u zelf bepalen welk bedrag u uit wilt geven.

Waarom een gescheiden gedeelte voor bedrijven en voor particulieren?

Ook hier wil Bouwbinder kiezen voor kwaliteit. Er zijn bedrijven die uitsluitend zaken willen doen met andere bedrijven. Wij willen graag dat deze bedrijven dat in alle rust kunnen doen. Bedrijven die ook particulieren tot hun doelgroep zien kunnen in de beide delen adverteren. Particulieren kunnen uitsluitend adverteren en reageren op advertenties in het gedeelte voor particulieren. Zo zorgen we dat marktpartijen die graag met elkaar zaken doen elkaar bereiken en dat partijen die een beperkte doelgroepkeuze hebben niet onnodig gehinderd worden.

Waar moet u aan denken als u een advertentie plaatst:

  1. Zorg dat het onderwerp van de advertentie pakkend en duidelijk is. Dit leest de bezoeker als eerste.
  2. Informeer de bezoeker duidelijk en volledig, maar overspoel de bezoeker niet met teveel tekst. Als iemand geïnteresseerd is zal deze contact met u leggen, en dan kunt u gericht de vragen van de geïnteresseerde beantwoorden.
  3. Schep helderheid over de prijs, is deze per stuk, per m2, per m3, per kilo? En is deze inclusief of excl. BTW
  4. Schep met uw advertentie geen verwachtingen die de potentiële koper niet mag hebben.
  5. Plaats foto's bij de advertentie, bewezen is dat advertenties met één of meer foto's meer bekeken worden!

Hoe betalen?

Wanneer u wilt adverteren, komt u na het invullen van uw gegevens en het maken van de advertentie vanzelf bij de keuze voor verschillende manieren van betalen. U kunt kiezen voor iDeal (direct via de eigen bankrekening), voor Paypal (credit card), maar wij bieden ook de optie om een factuur van ons te ontvangen, waarna u deze betaalt. Bouwbinder vraagt een extra vergoeding voor de laatste wijze van afrekenen, omdat Bouwbinder uw betaling bij uw advertentie moet zoeken, dit gaat in tegenstelling tot de eerste twee betalingsmethoden handmatig en vergt dus tijd.

Iedere adverteerder krijgt ongeacht de wijze van betalen een factuur in het opgegeven e-mailadres, zodat deze opgenomen kan worden in de eigen administratie.

Staat uw rubriek er niet bij?

Bouwbinder heeft ervoor gekozen om de stappen in het bouwproces als categorieën aan te maken. De rubrieken die onder de categorieën staan geven de mogelijkheid om zo dicht mogelijk bij het eigen product te adverteren. Vanzelfsprekend volgt Bouwbinder het soort advertenties dat geplaatst wordt, wanneer er veel geadverteerd wordt voor een bepaald type product en Bouwbinder is van mening dat dit product een eigen rubriek verdient, dan maakt Bouwbinder die rubriek aan.

Wanneer u van mening bent dat er wijzigingen moeten komen in rubrieken, of dat er rubrieken toegevoegd moeten worden dan kunt u dat Bouwbinder laten weten via "contact/ suggesties". Bouwbinder neemt zeker uw suggesties in overweging.

Tot slot over ondersteuning:

Bouwbinder zal nieuwe ontwikkelingen, veel gestelde vragen of andere nuttige wetenswaardigheden over de website hier plaatsen. Hiermee heeft u in ieder geval altijd actuele informatie die u verder helpt om maximaal gebruik te maken van deze website. Bouwbinder wenst u veel profijt van het gebruik van de website.

Met vriendelijke groeten,

Wim Arnoldus